משפחה מורכבת

אני נשואה בשנית ואנו משפחה מורכבת.
משפחה מורכבת היא משפחה אשר יש בה את – הילדים שלי, הילדים שלו והילדים שלנו.
להיות משפחה מורכבת זה פרויקט. זה תהליך שצריך לעבוד עליו כל הזמן.
אנחנו משפחה שהתאחדה לפני 16 שנה ומשפחה מורכבת כבר תשע שנים והעבודה לא מפסיקה.
החיבור בין הילדים שלי לילדים שלו דרש הרבה עבודה והרבה עדינות ורגישות.  רגישות שלי לעובדה כי בעלי הוא אבא לילדים  שלא חיים בבית ו”אבא” לילדים שלי שנמצאים בבית-  מה זה עושה לו? מה זה עושה לילדים שלי? ומה זה עושה לי… האם מותר לו להתערב? האם מותר להעיר לילדים שלו?  כמה הוא יוכל לספוג (להזכירכם יש לי ילד עם הפרעת קשב), כמה כל אחד מאיתנו מגן על הילדים שלו כמו אריה בזמן שמרגיש כי זכויותיו נרמסות… ועם כל זה צריך וחשוב לשמור על האהבה והזוגיות – לא קל!
ברמה הרגשית זה כל הזמן עבודה ותקשורת ותזכורת קבועה  על הסיבה לחיבור – האהבה!
וברמה הפרקטית – איפה יהיו החדרים של הילדים שלו? שלמרות שהם לא נמצאים כל השבוע תהיה להם פינה שהיא שלהם?  מתנות לימי הולדת איך עושים את זה שווה למרות שכל אחד מאיתנו עם תפיסה אחרת? איך גורמים לכך שירגישו בבית? איך מתארגנים כלכלית?  ואיך? ואיך … וואו – כל כך הרבה שאלות וכל כך הרבה התמודדויות…(שהיריעה קצרה מלהכיל את הכל).
המזל שלנו (ואולי זה לא רק מזל) היה שהצלחנו לחבר בין הילדים. היה חשוב לנו כי הילדים יחוו המון חוויות משותפות, שיהיה להם  הוואי משותף ושייווצר ביניהם קשר שהוא לא רק דרכנו.
אחרי חמש שנים של חיבור הקיים  הגיע גם הילד המשותף.  ילד שעשה לכולנו  רק טוב! מאד חידד  את המקום של האבא בבית, נתן לשנינו את הזכות להיות אבא ואמא ביחד (דבר שכל כך חלמתי עליו) ונתן לילדים הגדולים משהו משותף שהוא של כולם (אין אמא שלי , אבא שלי יש אחינו המשותף).
היום כשהם כבר מתבגרים גדולים מסתבר כי הם שומרים על קשר ביניהם בטלפון ובכל זאת, לנו מאד חשוב המפגשים המשותפים של כולנו לתת את תחושת המשפחה הגדולה. חשוב לנו בשבילם, חשוב לנו בשביל הבן הצעיר שאומר – יש לי המון אחים! וחשוב לנו בשבילנו.
כייף לראות מה יצרנו ביחד, כייף לראות אותם צוחקים ביניהם וכייף לראות שהם קוראים זה לזה – אחים!!!
עם כל האושר ותחושת ההצלחה חייבת להגיד כי הדרך לא היתה קלה והסיבה העיקרית לדעתי שהצלחנו בה הייתה כי דיברנו על הכל!!! מהדברים הכי קטנים ועד לדברים גדולים – תקשורת במשפחה  היא דבר הכרחי, אבל במשפחה כזו היא דבר  אשר בלעדיו זה לא מצליח.
מוקדש באהבה לכל מי שחושב להתחיל זוגיות שניה!    אשמח לסייע לכל מי שמתלבט או נמצא בקושי בדרך הזו!
תמונה 3

אהבתם? מוזמנים לשתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב print
שיתוף ב email